Apple

This is my very first drowing for this page. Apple it is a very supernice fruit and you can use it for different recipes. Here we can see 2 of them.

STRUDEL

This is the first recipe with apple! 😉 this cake is a tradicional cake in Trentino Alto Adige (north of italy). Down here the recipe!

Ingredients
-3 apples
-50g amaretti
-30g crumbled bread
-50g pine nuts
-30g butter
-40g raisins
-4 tbs brown sugar
-cinnamon
-20g melted butter
-puff pustry
-lemon juice

Put in a pan 30 g of butter melt it down and add crumble bread. Stir gently for some minutes and add crumbled ammaretti. Turn the heat off and leave it apart. Peal the apples, cut them in cubes and put them in a boul. In the same bowl add 3 tbs of sugar, lemon juice of one lemon, pine nuts, cinnamon, raisins. Stir all the ingredients. Unroll the puff pastry, spread in the middle the mixture with crumble bread butter and amaretti. After that spread the mixture with apples on it too. Roll the puff pastry up and close the extremites. Brush a mix of sugar and melted butter on the top of the roll.
Bake for 25-30 minutes at 180 degrees with static oven.

Hola piccoli cuochi! Questa è la prima ricetta con le mele! 😉 Questa torta è tipica del trentino Alto Adige! Qui giu la ricetta.

Ingredienti
-3 mele
-50g amarretti
-30g pangrattato
-50g pinoli
-30g burro
-40g uvetta passa
-4 cucchiai di zucchero
-cannella
-pasta sfoglia
-succo di un limone

Mettete 30g di burro in una padella e scioglietelo. Aggiungete il pangrattato e rosolate per qualche minuto. Aggiungete gli amaretti sbriciolati mescolate e spegnete il fuoco, lasciate da parte. Pelate e tagliate a cubetti le mele. In una ciotola mettete le mele i pinoli, la cannella, l’uvetta, il succo di limone. Srotolate la sfoglia. Spargete in mezzo il composto con gli amaretti il pangrattato e il burro. Poi mettete sopra il composto con le mele e spargete anche quello. Arrotolate la sfoglia e chiudete le estremità. Spennellate sopra al rotolo un mix di burro sciolto e zucchero. Infornate a 180 gradi per 25/30 min a forno statico.

PASTA WITH FRIED APPLE AND ONION CREAM

This is the second dish with apple! It is wholemeal pasta plate with onion cream and little fried apple cubes! The combo is really special!

Hola piccoli cuochi! Questo è il secondo piatto con la mela! È un piatto di pasta integrale con crema di cipolla e piccoli cubetti di mela fritti! La combinazione è davvero speciale!

Lascia un commento

Inserisci i tuoi dati qui sotto o clicca su un'icona per effettuare l'accesso:

Logo di WordPress.com

Stai commentando usando il tuo account WordPress.com. Chiudi sessione /  Modifica )

Google photo

Stai commentando usando il tuo account Google. Chiudi sessione /  Modifica )

Foto Twitter

Stai commentando usando il tuo account Twitter. Chiudi sessione /  Modifica )

Foto di Facebook

Stai commentando usando il tuo account Facebook. Chiudi sessione /  Modifica )

Connessione a %s...