Chestunt

BAKED CHESTNUTS

🇬🇧 Yesterday I had baked chestnuts with my family! A must in this season. I want to say thanks to my mother to be my model (she even arrange her bracelettes to have a better shot!). A little tip for chestnuts: cut (just a little bit in the middle) and wet them before baking them.

🇮🇹 Hola piccoli cuochi! Ieri ho mangiato le castagne al forno con la mia famiglia! Un must in questa stagione. Voglio ringraziare mia mamma per essere stata la mia modella(si è perfino sistemata i bracciali per fare una bella foto). Un piccolo consiglio per le castagne: tagliatele (giusto un piccolo taglio in mezzo) e bagnatele prima di infornarle.

MONTE BIANCO CAKE


🇬🇧 Do you know this cake? It makes me crazy!! Its name is white mountain!

Ingredients:
🌸500g chestnuts
🌸Dark chocolate
🌸Whipped cream

Boil chestnuts for 45 minutes. Drain them and cut every chestnut in 2 parts. With a teaspoon take all the pulp off. Leave it apart. Mins the chocolate. Take a flat plate and then place a slice of chestnuts pulp then another with the whipped cream and then with dark chocolate. Then start again to slice the ingredients until you finish the ingredients, shaping a mountain! It is very easy to do but it is fantastic! Trust me!

🇮🇹 Conoscete questa torta? A me fa diventare matta! Il suo nome è monte bianco!

Ingredienti:
🌸500g castagne
🌸Cioccolato nero
🌸Panna montata

Bollite le castagne per 45 minuti. Scolale tagliale a metà. Con un cucchiaino togliete la polpa delle castagne. Lasciatele da parte. Sminuzzate il cioccolato. Prendete un piatto piano e cominciate a fare uno strato di polpa di castagne poi uno strato di panna montata e poi un altro di cioccolato sminuzzato. Ripetete in questo ordine fino a che non finite gli ingredienti creando la forma di un monte. È veramente facile da fare ma è super fantastica! Fidatevi di me!


Leave a Comment

Your email address will not be published.